Even voorstellen: Ramon Lamberink

Mijn naam is Ramon Lamberink, inkoopadviseur bij Procurance.

Ik ben een denkende doener. Handjes uit de mouwen. Betrouwbaar. Daadkrachtig. Practice what you preach.

Vanuit mijn rol help ik organisaties graag om beter – doelmatiger – en slimmer in te kopen. Steeds vaker gaat het dan ook om duurzaam en circulair inkopen, verspilling voorkómen en marktpartijen prikkelen met innovatie vraagstukken.

Als ik terugkijk op de afgelopen tien jaar dan heb ik echt héél gave projecten mogen doen. Denk aan: Virtual reality (simulatie) software voor training Politie (Basis Politie vaardigheden en schietvaardigheid), Brandweer voertuigen, Blushandschoenen, Redgereedschap, Warmtebeeldcamera’s.

Kun je je een testdag voorstellen?

Maar ook ben ik voor een gemeente betrokken bij het ontwerpen en de realisatie van een (recreatie)haven.

Allemaal projecten die er toe doen. Soms voelt het bijna niet als werken.

Ik geniet ervan de krant open te slaan en over “mijn” projecten te lezen.

Nieuwsgierig naar recente projecten? Lees meer over de haven in Hardenberg in De Toren op p.15 of over circulair bouwen van brandweerkazernes op de website duurzaam gebouwd.

Over Procurance: Inkoop speelt binnen steeds meer organisaties een cruciale rol. Het raakt direct en indirect veel verschillende bedrijfsprocessen en heeft invloed op het resultaat van de organisatie (zowel kwantitatief als kwalitatief). Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van hun inkoopactiviteiten, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. Procurance helpt organisaties daarbij. Wij maken het speelveld van inkoop op deze organisaties inzichtelijk en we laten de inkoopfunctie en -strategie het beste aansluiten op de organisatiedoelstellingen.

Wij vinden dat inkopen mensenwerk is. En werken met mensen zit in ons DNA ingebakken. Kennis, kunde en ervaring zijn natuurlijk het stevige fundament, maar dat vinden wij niet genoeg. Het verschil dat we bij onze klanten maken, zit in de persoonlijkheid en ‘soft skills’ van onze inkoopconsultants. We brengen de drive, de energie om projecten op te starten en succesvol af te ronden. We bewegen ons met gevoel voor de context langs organisatorische obstakels, brengen belangen bij elkaar, krijgen mensen ‘mee’ en laten weerstand als sneeuw voor de zon verdwijnen. Of we geven deze weerstand zélf op subtiele wijze, wanneer een opdrachtgever iets wil dat echt niet goed voor hem is.