Natasja Logemann: samenwerken met het projectbureau

Natasja Logemann

Het is prettig samenwerken met vriendelijke mensen die weten hoe de klant ontzorgd kan worden, to-the-point zijn en aantoonbare expertise hebben.

Ik ben als interim inkoopadviseur werkzaam voor verschillende opdrachtgevers. Dat is dynamisch werk. Wanneer voor verschillende projecten de deadlines gelijk aflopen, is het soms te druk. Het is dan fijn om gebruik te kunnen maken van goede back-up. Iemand die een offerteaanvraag voor een  (Europese) aanbesteding opstelt, meedenkt over een inkoopstrategie of een aanbesteding klaar zet in een digitaal aanbestedingsplatform. Dat geeft lucht en rust.

Ik kies dan graag voor Procurance, omdat het een no-nonsense organisatie is waar je op kunt vertrouwen en waar erg kundige en flexibele mensen werken. Met passie voor het inkoopvak. 

Over Procurance: Inkoop speelt binnen steeds meer organisaties een cruciale rol. Het raakt direct en indirect veel verschillende bedrijfsprocessen en heeft invloed op het resultaat van de organisatie (zowel kwantitatief als kwalitatief). Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van hun inkoopactiviteiten, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. Procurance helpt organisaties daarbij. Wij maken het speelveld van inkoop op deze organisaties inzichtelijk en we laten de inkoopfunctie en -strategie het beste aansluiten op de organisatiedoelstellingen. Wij vinden dat inkopen mensenwerk is. En werken met mensen zit in ons DNA ingebakken. Kennis, kunde en ervaring zijn natuurlijk het stevige fundament, maar dat vinden wij niet genoeg. Het verschil dat we bij onze klanten maken, zit in de persoonlijkheid en ‘soft skills’ van onze inkoopconsultants. We brengen de drive, de energie om projecten op te starten en succesvol af te ronden. We bewegen ons met gevoel voor de context langs organisatorische obstakels, brengen belangen bij elkaar, krijgen mensen ‘mee’ en laten weerstand als sneeuw voor de zon verdwijnen. Of we geven deze weerstand zélf op subtiele wijze, wanneer een opdrachtgever iets wil dat echt niet goed voor hem is.