“Procurance ontzorgt”

Vanessa Gosselink, voormalig gemeentesecretaris | algemeen directeur | directeur bedrijfsvoering | bestuurder bij respectievelijk Tribuut en gemeenten Dronten en Hardenberg (en momenteel a.i. gemeentesecretaris van gemeente De Wolden) over haar samenwerking met Yvette Berkel en andere collega’s van Procurance:

Procurance doet op het gebied van inkoop en aanbesteding niet alleen wat gevraagd wordt, maar denkt actief mee en klantgerichtheid, snelheid in handelen en helder en duidelijk communiceren zit in hun DNA

Dit ‘DNA’ van Procurance is voelbaar bij iedere medewerker en maakt Procurance nèt even anders en prettiger samenwerken dan andere inkoop bureaus.  

Het maakt ook niet uit of je Procurance inschakelt voor een eenmalig inkoop traject of om de hele inkoopfunctie binnen jouw organisatie te herzien, zij zorgen er voor dat er resultaat wordt geboekt en dat jouw eigen medewerkers mee kunnen lopen, zodat kennis ook in de organisatie wordt geborgd.  

Ik heb inmiddels in meerdere organisatie met Procurance samengewerkt en telkens is met succes een situatie van onrechtmatigheid hersteld en is een herziene en efficiënte inkoopfunctie gerealiseerd. 

Kortom: een onmisbare partij als je écht tot resultaten op het gebied van inkoop en aanbesteding wilt komen! 

Over Procurance: Inkoop speelt binnen steeds meer organisaties een cruciale rol. Het raakt direct en indirect veel verschillende bedrijfsprocessen en heeft invloed op het resultaat van de organisatie (zowel kwantitatief als kwalitatief). Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van hun inkoopactiviteiten, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. Procurance helpt organisaties daarbij. Wij maken het speelveld van inkoop op deze organisaties inzichtelijk en we laten de inkoopfunctie en -strategie het beste aansluiten op de organisatiedoelstellingen. Wij vinden dat inkopen mensenwerk is. En werken met mensen zit in ons DNA ingebakken. Kennis, kunde en ervaring zijn natuurlijk het stevige fundament, maar dat vinden wij niet genoeg. Het verschil dat we bij onze klanten maken, zit in de persoonlijkheid en ‘soft skills’ van onze inkoopconsultants. We brengen de drive, de energie om projecten op te starten en succesvol af te ronden. We bewegen ons met gevoel voor de context langs organisatorische obstakels, brengen belangen bij elkaar, krijgen mensen ‘mee’ en laten weerstand als sneeuw voor de zon verdwijnen. Of we geven deze weerstand zélf op subtiele wijze, wanneer een opdrachtgever iets wil dat echt niet goed voor hem is.