Schoolvoorbeeld van dienstverlening!

Onze collega Lotte van Weert werd zomaar verrast met een spontaan bedankje van een projectgroep. Hoe leuk is dat! En welverdiend.

“De vorige keer hebben we de Europese aanbesteding van deze raamovereenkomsten zelf opgezet. Zelf heb ik daar destijds veel tijd en moeite ingestoken.

Nu kon jij van inkoop ons bijstaan. Dat heeft goed uitgewerkt. Een goede, vlotte en deskundige begeleiding heb ik ervaren. Prima voor elkaar.

Dat werd bevestigd uit een contact dat ik had met één van de partijen die deelnam aan de Europese aanbesteding. De motivering en de uitleg van de keuzes als resultaat van de aanbesteding waren goed, duidelijk en uitgebreid onderbouwd. Daarmee onderscheidt onze gemeente zich positief in aanbestedingsland, omdat dat vrijwel niet of uiterst summier voorkomt, volgens de inschrijvende partij.

Daarom welgemeende complimenten Lotte en dank je voor je bijstand en inzet.”

En vervolgens mailde iemand anders:

“Ik sluit mij aan bij deze woorden. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe dienstverlening moet werken. Tevredenheid van ons als deelnemers over de interne inkooporganisatie met name over het ‘ontzorgen’ van ons en daarnaast ook tevredenheid over de gang van zaken van de externe partijen. Klasse gedaan meid!”

Over Procurance: Inkoop speelt binnen steeds meer organisaties een cruciale rol. Het raakt direct en indirect veel verschillende bedrijfsprocessen en heeft invloed op het resultaat van de organisatie (zowel kwantitatief als kwalitatief). Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van hun inkoopactiviteiten, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. Procurance helpt organisaties daarbij. Wij maken het speelveld van inkoop op deze organisaties inzichtelijk en we laten de inkoopfunctie en -strategie het beste aansluiten op de organisatiedoelstellingen.

Wij vinden dat inkopen mensenwerk is. En werken met mensen zit in ons DNA ingebakken. Kennis, kunde en ervaring zijn natuurlijk het stevige fundament, maar dat vinden wij niet genoeg. Het verschil dat we bij onze klanten maken, zit in de persoonlijkheid en ‘soft skills’ van onze inkoopconsultants. We brengen de drive, de energie om projecten op te starten en succesvol af te ronden. We bewegen ons met gevoel voor de context langs organisatorische obstakels, brengen belangen bij elkaar, krijgen mensen ‘mee’ en laten weerstand als sneeuw voor de zon verdwijnen. Of we geven deze weerstand zélf op subtiele wijze, wanneer een opdrachtgever iets wil dat echt niet goed voor hem is.