Even kennismaken – Arjan Dortmans

Graag stellen we onze nieuwe collega Arjan Dortmans aan je voor! Hij werkt sinds april bij Procurance:

“Ik ben Arjan Dortmans en ik ben 24 jaar oud. Ik heb de hbo-opleiding Facility Management aan de Hanzehogeschoolgevolgd en tijdens de minor inkoop kwam ik erachter dat inkoop mij erg boeide. Mijn stage bij Procurance heeft dusdanig veel indruk op mij gemaakt dat ik, ondanks de verschillende organisaties waar ik uit kon kiezen, voor Procurance heb gekozen.

Het feit dat Procurance altijd net een stapje extra doet voor haar opdrachtgevers en de persoonlijke aandacht voor collega’s en klanten gaven voor mij de doorslag om bij Procurance aan de slag te gaan.

In het gesprek tijdens mijn eerste werkdag zei één van de directeuren tegen mij: “We gooien je in het diepe, maar laten je niet verdrinken. Ook niet in deze corona-tijden!”. Ik denk nog vaak terug aan deze quote omdat deze quote voor mij centraal staat voor mijn beginperiode bij Procurance.

Om niet in een keer volledig van het studentenleven af te stappen voetbal ik nog bij een voetbal studentenvereniging The Knickerbockers. Hopelijk prolongeren we de titel, zodra evenementen weer zijn toegestaan! Naast voetbal ben ik sinds begin dit jaar begonnen met CrossFitt en ga ik elke winter graag op wintersport. Ik ben avontuurlijk ingesteld, op mijn 18e heb ik drie maanden in een wintersportgebied gewerkt en mijn stage heb ik op Aruba uitgevoerd.

Mocht je benieuwd zijn hoe het nu na de eerste maanden gaat, neem gerust contact op.”

Over Procurance: Inkoop speelt binnen steeds meer organisaties een cruciale rol. Het raakt direct en indirect veel verschillende bedrijfsprocessen en heeft invloed op het resultaat van de organisatie (zowel kwantitatief als kwalitatief). Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van hun inkoopactiviteiten, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. Procurance helpt organisaties daarbij. Wij maken het speelveld van inkoop op deze organisaties inzichtelijk en we laten de inkoopfunctie en -strategie het beste aansluiten op de organisatiedoelstellingen.

Wij vinden dat inkopen mensenwerk is. En werken met mensen zit in ons DNA ingebakken. Kennis, kunde en ervaring zijn natuurlijk het stevige fundament, maar dat vinden wij niet genoeg. Het verschil dat we bij onze klanten maken, zit in de persoonlijkheid en ‘soft skills’ van onze inkoopconsultants. We brengen de drive, de energie om projecten op te starten en succesvol af te ronden. We bewegen ons met gevoel voor de context langs organisatorische obstakels, brengen belangen bij elkaar, krijgen mensen ‘mee’ en laten weerstand als sneeuw voor de zon verdwijnen. Of we geven deze weerstand zélf op subtiele wijze, wanneer een opdrachtgever iets wil dat echt niet goed voor hem is.